۱۳۸۷ مرداد ۷, دوشنبه

آخرين گزارش ها از تداوم وحشيگري هاي طالبان كوچي، دربهسود




آخرين گزارش ها از تداوم وحشيگري هاي طالبان كوچي، دربهسود
براساس اخبار دريافتي ازولسوالي هاي بهسود، گفته مي شود روزشنبه29/4/87 درگيريهاي نسبتاشديد درمناطق مختلف ولسوالي هاي "حصه اول" و"حصه دوم" بهسودولايت ميدان، بين متجاوزان طرفدار كوچي و ساكنين محلي جريان داشته است كه تا شامگاه آنروز نيروهاي مردمي باشندگان اين مناطق، در قسمت مياني دره كجاب از توابع ولسوالي حصه دوم بهسود موفق به باز پس گيري بخش مهمي از مناطق تحت اشغال جنگجويان به ظاهر كوچي گرديده اند. طبق اين گزارش، "كوه نيلك"، "تُوبَگا" و قسمت عمده اي از منطقه "گرماب خالق" به دست پرتوان مدافعان مردم آزاد گرديده است. از تلفات احتمالي طرفين در اين محور گزارشي در دست نيست.
از سوي ديگر در بخشهاي از ولسوالي حصه اول بهسود به رغم انجام عمليات پيروزمندانه مدافعان مردمي درساعات اوليه صبح روز شنبه 29/4 كه درطي آن به آزادسازي برخي مناطق تحت اشغال مهاجمان كوچي دست يافته و توانسته بودنداشغالگران خشن كوچي را تا "چهارپخسه" و "اوچك" عقب برانند ولي باتوجه به بهره مندي دشمن از تسليحات و مهمات هنگفت و پشتيباني جنگجويان طالب والقاعده از آنان، در پي شدت گرفتن ضد حمله دشمن، نيروهاي مردمي دست به عقب نشيني ميزنند كه بنابه گزارشهاي واصله شب يكشنبه 30/4 دامنه اي جنگ در مناطقي از "چيلم جاي"، "سنگينگا"و "آب بند" نيز كشيده شده است كه تا لحظه مواصلت اين گزارش، مقاومت مردمي در اين مناطق به شدت ادامه داشته است.
بر اساس همين گزارش تاكنون شهادت سه تن و زخمي شدن يكتن ديگراز مدافعان مردمي در اين درگيري تاييد گرديده است كه پيكر برخي شهداي اين عمليات به شهركابل منتقل گرديده است. اسامي دوتن از شهدا به نام هاي "عالم معروف به حبيب" و "ظاهر" مشخص گرديده است اما از جزئيات بيشتر وآمار دقيق تلفات و خسارات احتمالي اين درگيري هنوز خبري در دست نيست.
گفته مي شود؛ دولت حامدكرزي، در برابر اين فجايع، همچنان سياست سكوت و بي تفاوتي معناداري را در پيش گرفته و تاكنون كدام اقدام موثر در جلوگيري از كشتار وآوارگي باشندگان بي دفاع محلي اين مناطق از هزاره جات به دست مهاجمان طرفدار كوچي انجام نداده است.! اين در حالي است كه به گفته اي بسياري از تحليل گران آگاه، نيروهاي طالبان و القاعده در اين فجايع دست دارند.!

ستاد خبري واطلاع رساني موسسه علمي فرهنگي افق نوين
30/4/87

هیچ نظری موجود نیست: