۱۳۸۷ خرداد ۲۸, سه‌شنبه

حمله مسلحانه ای کوچی ها آغاز شد!

حمله مسلحانه ای کوچی ها آغاز شد!
کوچی ها از سه روز پیش، تهاجم نظامی شان را، به مناطق و روستاهای شیعه نشین افغانستان بالای منطقه های بهسود، ولایت میدان و وردک، آغاز کردند؛ بر اثر آن 13 تن از مردم منطقه کشته شده و بیش از سی نفر دیگر زخمی شده اند.
***
طبق گزارشهای واصله و تلفن افراد مطلع از داخل افغانستان، با حلمه مسلحانه کوچیها در منطقه بهسود در گیری شدیدی شروع و تاکنون عده زیادی از مردم منطقه خانه های شان ویران و به آتش کشیده شده است؛ طبق اخبار رسیده در گیری با حمله کوچیها از شیخ قلعه عرب آغاز و تا میرهزار، سبز درخت و دهن گرماب و کجاب گسترش یافته و دیروز جنگ در دره کجاب و تیزک جریان داشته و تاکنون عده ای از مردم بی دفاع منطقه، شهید و مجروح و آواره شده اند.
تا کنون ساکنین مناطقی تیزک – شتر مرده – و سه شنیه(دایمیرداد) کوچ کرده اند.
به نقل از بی بی سی :
اسماعیل صفدری، نماینده میدان وردک در مجلس نمایندگان می گوید : حمله از سوی کوچی ها شروع شده که بر اثر آن 13 تن از مردم منطقه کشته شده و بیش از سی نفر دیگر زخمی شده اند.
به گفته او در این حادثه قعت هزار خانواده از 175 روستا در ولسوالی بهسود مجبور به ترک خانه های خود شده اند.
آقای صفدری گفت : « شب گدشته کوچی ها با دسته های منظم نظامی به 175 قریه (روستا) هجوم آوردند و مردم با استفاده از وسایل دست داشته شان، مانند بیل و داس، از خود به دفاع کردند .»
ایشان اضفافه نمود : « ساعت 12 شب منطقه کاملاً توسط کوچی ها محاصره شد و 12 قریه (روستا) با به آتش کشیدند و مردمی که در کوهای اطراف بسر می برند، می گویند : که هنوز هم دود خانه ها قابل مشاهده است. »
سید جمال الدین ایرانی است یا افغانی؟!

هیچ نظری موجود نیست: